У фокусу
Усвојен План развоја АПВ до 2030. године
19. 04. 2023.
ЗАВРШЕНА ЈАВНА РАСПРАВА О НАЦРТУ ПЛАНА РАЗВОЈА АП ВОЈВОДИНЕ 2023-2030. ГОДИНЕ
25. 01. 2023.
Након Новог Сада, јавна презентација о Нацрту Плана развоја АП Војводине 2023-2030. одржана и у Сомбору
21. 12. 2022.
НАЈВАЖНИЈИ РАЗВОЈНИ ДОКУМЕНТ АП ВОЈВОДИНЕ ЈЕ НА ЈАВНОЈ РАСПРАВИ
09. 12. 2022.
Продужен рок трајања позива на јавне консултације у вези са предлогом циљева и мера Плана развоја АПВ
01. 11. 2022.
О Плану развоја
Информативни летак о Плану развоја
Шта је план развоја?
„План развоја аутономне покрајине је дугорочни документ развојног планирања, којим се дефинишу развојни правци и приоритетни циљеви у наредних седам година, као и мере за њихово остварење, а усваја га скупштина аутономне покрајине“ (Закон о планском систему, „Сл.гласник РС “ бр.30/18).
Који су главни елементи плана развоја?
Према Уредби о обавезним елементима плана развоја аутономне покрајине и јединице локалне самоуправе (Службени гласник РС“, бр.107/2020), обавезни елементи плана развоја су:
Зашто се израђује План развоја АП Војводине 2023-2030. године?
Будући да је претходни плански документ, који је покривао период 2014-2020. годинe истекао, Одлуком Покрајинске владе покренут је процес израде Плана развоја АП Војводине за период од 2021-2027. године (ПР АПВ), чији је процес израде и садржај усклађен са захтевима Закона о планском систему Републике Србије („Сл. Гласник РС“, бр.30/18). Одлуком Покрајинске владе од 26. октобра 2022. године, период важења Плана развоја АП Војводине је промењен и покрива период од 2023-2030. године.
Који је циљ доношења овог документа?
План развоја АП Војводине 2023-2030. године ће бити инструмент за решавање затечених проблема и база за унапређење друштвено-економског положаја и животног стандарда свих грађана и грађанки Војводине.
Ко је носилац израде Плана развоја АП Војводине 2023-2030. године?
Основу институционалног оквира за управљање процесом планирања чини Координационо тело за припрему, спровођење, праћење и извештавање о реализацији Плана развоја АП Војводине. Ово тело је основано одлуком Покрајинске владе са главним задатком да успостави оперативне структуре и да обезбеди да се све фазе израде и спровођења овог документа спроводе у складу са методолошким и законским оквиром и стандардима. Одлуком Координационог тела успостављене су Тематске радне групе, које чине основни механизам израде Плана развоја. Формиране су следеће радне групе:
Процес израде се одвија у складу са начелима јавности и партнерства чиме је омогућена транспарентност процеса и укључивање свих заинтересованих страна и циљних група у све фазе процеса.
Стручну подршку Координационом телу и Тематским радним групама у управљању процесом израде и спровођења овог документа пружа Развојна агенција Војводине.
Републички секретаријат за јавне политике и Немачка организација за сарадњу (ГИЗ) пружаће подршку Покрајинској влади у свим фазама процеса израде Плана развоја АП Војводине, како би се на најбољи могући начин обезбедила усклађеност са прописаном методологијом и законским и стратешким оквиром на националном и нивоу Европске уније.
Преглед и анализа постојећег стања
Анализа постојећег стања представља први корак у изради Нацрта Плана развоја АП Војводине 2023-2030. године. Њен основни циљ је свеобухватно, објективно и на поузданим подацима засновано сагледавање затеченог стања развоја.
Анализа стања је израђена је од стране стручног тима са богатим искуством у реализацији сличних пројеката и експертизом из области економског и друштвеног развоја, инфраструктуре и заштите животне средине.
Додатни извор верификације израђене анализе стања представљао је процес јавних консултација са заинтересованим странама, у коме су учествовали представници свих релевантних организација цивилног друштва, струковних удружења и научно-истраживачких организација, као и представници јавне управе, укључујући и органе покрајинске и државне управе.
Преглед и анализа постојећег стања представља основ за следећи корак у процесу израде Плана развоја АП Војводине, а то је дефинисање визије и приоритетних циљева, као и мера за постизање задатих циљева.
Друштвени развој покрива теме из области социјалне политике, социјалне заштите, образовања, иновација, науке, здравства, омладинске политике, спорта, културе, демографије, равноправности полова, националних мањина и др.
Заштита животне средине покрива теме: управљање отпадом, квалитет воде, квалитет земљишта, квалитет ваздуха, заштићена природна добра, бука у животној средини итд.
Економски развој покрива теме из области привреде, туризма, малих и средњих предузећа и предузетништва, пољопривреде и руралног развоја, иновација, науке, дигитализације, паметне специјализације итд.
Инфраструктура покрива теме из области енергетике, обновљивих извора енергије, саобраћајне инфраструктуре, телекомуникација, урбаног развоја, електроенергетског сектора, ИКТ итд.