У складу са актуелним Законима и Стратегијама Републике Србије, као и улогом АП Војводине у процесима креирања и
спровођења јавних политика и закона из свог домена, а кроз унапређење квалитета и обима понуде на свим нивоима
образовања и целоживотног учења који обезбеђују савременост садржаја и развој кључних компетенција за будуће
изазове (критичко и аналитичко размишљање, комуникационе вештине, креативност, решавање проблема, предузетни
дух, тимски рад, дигитална писменост, медијска писменост, социјалне вештине, друштвена одговорност, иновационе
вештине), мера ће омогућити стицање већег нивоа знања и вештина, ојачати системско подстицање изврсности на свим
нивоима образовања. Мера ће пружити подршку развоју друштвеног дијалога и грађанске партиципације у процесу
спровођења образовних политика, помоћи оснаживању и афирмисању равноправности и повећавању видљивости
осетљивих друштвених група.
Влада АПВ је 2010. године основала Едукативни центар Нови Сад за обуке у професионалним и радним вештинама, као
институцију чија је примарна делатност неформално образовање и стручно усавршавање одраслих. Циљ оснивања
центра је превенција дугорочне незапослености, помоћ у стицању нових знања и вештина ради лакшег запошљавања,
подршка развоја предузетништва и стварање претпоставки за отпочињање пословања и квалитетније улагање у
обучавање и образовање заинтересованих лица. У 2020. години у склопу изведене 71 обуке обучено је 2008 полазника
(798 жена и 1.210 мушкараца). Сходно постојећим и планираним потребама, ова мера има за циљ да омогући стварање и
јачање капацитета мреже одговарајућих установа између осталог и кроз укључивање и подршку невладиног сектора и
програме едукације осетљивих група, укључивање у пројекте који имају за циљ целоживотно учење, образовање,
запошљавање и јачање личних и професионалних капацитета свих грађана а посебно особа из осетљивих група.
Реализација ове мере помоћи ће да сви грађани АПВ могу користити успостављене образовно едукативне мреже, што
ближе свом животном окружењу, као и да оне буду усклађене са просторном расподелом становништва на територији
АПВ.
Број становника АП Војводине 2020.године, по полу, био је: 943.037 жена и 897.815 мушкараца. Становништво радног
узраста (15-64 године) АП Војводине, према полу и статусу активности и полу 2021.године, било је распоређено: код жена
61 % активних и 39 % неактивних, а код мушкараца 78,3 % активних и 21,7 % неактивних (извор РСЗ, Анкета о радној
снази).
Циљ целоживотног учења, које укључује све облике учења и учествовања у различитим облицима образовних активности
током целог живота, је континуирано унапређење личних, грађанских, друштвених и других компетенција. Према
Стратегији образовања РС до 2030. године:
Један од приоритета образовања је развој културе целоживотног учења, што подразумева трансформацију учења
и наставе у циљу јачања критичког мишљења, медијске и информатичке писмености, научних, техничких и
технолошких достигнућа, одрживог развоја и учешћа на свим нивоима образовања;
Целоживотно учење је део идеје нефрагментисаног приступа образовању, што значи да се квалитет образовања
континуирано побољшава од предшколског до високог образовања и образовања одраслих;
Потребно је обезбедити унапређење система у смислу успостављања јасних процедура у оквиру признавања
претходног учења, транспарентности и упоредивости система квалификација, као и развоја дијалога и социјалног
партнерства.
У Стратегији запошљавања у Републици Србији у периоду 2021-2026. године, наводи се да је развој концепта признавања
претходног учења је у току, али је изостала његова примена у периоду 2011-2020. године. Овај концепт од изузетне је
важности имајући у виду да на евиденцији Националне службе за запошљавање једна трећина свих регистрованих
незапослених чине лица без завршеног средњег образовања и да би њихове шансе за проналажење достојанственог
запослења биле знатно боље да су им се претходно стечена знања и искуства верификовала на одговарајући начин, кроз
процес признавања претходног учења. Такође се наводи да повећање компетенција кроз стицање додатних знања и
вештина путем обука које спроводе јавно признати организатори активности (ЈПОА) образовања одраслих није
реализовано у пуном обиму и да је број одобрених ЈПОА и програма за неформално образовање још увек недовољан.
Званична статистика не омогућава адекватну процену квантитативних индикатора у целоживотном учењу, што указује да
је неопходно развити и ојачати системе за праћење и евалуацију целоживотног учење. Неразвијеност индикатора
праћења је у корелацији са одсуством спровођења кључних мера за унапређивање обухвата, квалитета, релевантности и
ефикасности у целоживотном учењу, јер спровођење мера и пројеката увек за собом повлачи и праћење резултата. Ова
мера (у складу са Стратегијом образовања РС до 2030.године) треба да допринесе развоју кључних компетенција за
целоживотно учење (компетенција за целоживотно учење заснива се на развоју знања, вештина и ставова о управљању
сопственим процесом учења). Неговањем културе целоживотног учења и повећањем његове доступности кроз
информисаност и промоцију, мера ће подстицати програме целоживотног учења, укључујући и могућности
преквалификације и доквалификација. Она ће помоћи освешћивању и укључивању у систем целоживотног учења и оних
рањивих категорија становништва који нису завршили редовне циклусе образовања, без обзира на пол и старосну групу, а
што ће за резултат имати њихово веће запошљавање и директно смањивање ризика од сиромаштва и дискриминације.
Заступљеност и доступност целоживотног учења мера треба остварити и путем унапређивања и оснаживања
информационо-комуникационе опреме у општинама и локалним заједницама, широм територије АПВ. То ће, уз употребу
нових технологија и умрежавање, омогућити нове услуге и видове учења. Осим ефикаснијем коришћењу ресурса,
виртуелни центри ће помоћи и ојачати сарадњу привреде, науке, образовања, удружења грађана, дијаспоре и појединаца
свих генерација, без обзира на пол, етничку или другу припадност. Ово је од посебног значаја за развој руралних и
девастираних подручја.
Реализација ове мере допринеће следећим циљевима и подциљевима одрживог развоја 2030: циљ 1 (подциљ 1.4), циљ 2
(подциљ 2.3), циљ 4 (подциљеви 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.ц), циљ 5 (подциљ 5.ц).