unlock
I
ПРИПРЕМА

Где
смо
сада?

unlock
1
Анализа
стања

Где
желимо
да идемо?

unlock
2
Визија и
циљеви

Како да
стигнемо
тамо?

unlock
3
Мере
unlock
4
Јавна
расправа
unlock
II
СПРОВОЂЕЊЕ

Да ли
смо
стигли?

unlock
III
ПРАЋЕЊЕ
unlock
IV
ВРЕДНОВАЊЕ

Документа

У циљу постизања транспарентности и информисаности заинтересоване јавности, овде се могу пронаћи сва релевантна документа.

Узимајући у обзир Закон о планском систему Републике Србије, а у циљу бољег разумевања методолошких смерница у поступку управљања процесом израде Плана развоја, Развојна агенција Војводине је као  Координатор на пројекту у сарадњи са ГИЗ-ом израдила документ – Методологија за израду Плана развоја АП Војводине, којим се ближе објашњава поступак и садржина Плана развоја.

Законом о Стратешкој процени утицаја на животну средину („Сл.гласник РС“, бр. 135/2004 и 88/2010) је предвиђено да се за планове и друга развојна документа израђује Стратешка процена утицаја на животну средину. Извештај о стратешкој процени подразумева део документације која се прилаже уз План развоја и он мора да садржи идентификацију, опис и процену могућих утицаја на животну средину до којих може доћи услед реализације мера предвиђених Планом развоја.

  • Стратешка процена утицаја на животну средину

Комуникациони план је оперативни документ помоћу кога се систематски и организовано реализују комуникационе активности, а за циљ првенствено има упознавање грађана и грађанки са  Планом развоја, као и укључивање стејкхолдера кроз све фазе израде Плана развоја.

  • Комуникациони план

Преглед и анализа постојећег стања

Анализа постојећег стања је полазна тачка у изради планских докумената и њен основни циљ је свеобухватно, објективно и на валидним подацима засновано сагледавање затеченог стања развоја.

Анализа стања je спроведена у оквиру четири кључне области – економски развој, друштвени развој, инфраструктура и заштита животне средине у складу са надлежностима АП Војводине.

Друштвени развој покрива теме из области социјалне политике, социјалне заштите, социјалног предузетништва, образовања, здравства, омладинске политике, спорта, културе, демографије, равноправности полова, националних мањина и др.

   Заштита животне средине покрива теме: управљање отпадом, квалитет воде, квалитет земљишта, квалитет ваздуха, заштићена природна добра, бука у животној средини итд.

   Економски развој покрива теме из области привреде, туризма, малих и средњих предузећа и предузетништва, пољопривреде и руралног развоја, иновација, науке, дигитализације, паметне специјализације итд.

Инфраструктура покрива теме из области енергетике, обновљивих извора енергије, саобраћајне инфраструктуре, телекомуникација, урбаног развоја, електроенергетског сектора, ИКТ итд.

Она доприноси сагледавању проблема, релевантних фактора развоја, постојећих ресурса и потенцијала за будући развој. Представља основу на којој ће се базирати избор адекватних решења, односно приоритетних циљева и мера.

У припреми анализе стања треба да учествују представници свих релевантних организација цивилног друштва, струковних удружења и научно-истраживачких организација, као и представници јавне управе, укључујући и органе покрајинске и државне управе.

Свим заинтересованим странама омогућено је да путем интернет странице Плана развоја у складу са својим експертизом, искуством, знањем и информацијама, кроз давање коментара на предлоге анализе стања у кључним областима развоја у АП Војводини учествују у процесу израде Плана развоја АП Војводине 2022-2030. година.

Визија и циљеви

  • Визијa

 Визија Плана развоја АП Војводине даје одговор на питање – Где желимо да стигнемо 2030. године?

Визија Плана развоја исказује жељено стање и промену коју желимо остварити и пружа својеврсне смернице за одабир циљева, праваца развоја и политика деловања у току периода трајања Плана развоја. Тиме се утиче на усмеравање свих конкретних интервенција и ресурса у циљу изазивања промена система како би се достигла жељена визија.

Приликом формулисања визије узимају се у обзир потребе свих грађана и грађанки АП Војводине, као и основни принципи и вредности развоја који се желе постићи, а то су друштвено благостање, здрава животна средина, адаптибилна привреда, добро управљање, ефикасне услуге и инфраструктура.
Формулисање визије ће бити резултат консензуса шире друштвене заједнице и заинтересованих страна унутар заједнице, а то ће се постићи у процесу јавних консултација.

 

  •   Приоритетни циљеви развоја

Након спроведених анализа затеченог стања и проблема, као и дефинисања жељене визије развоја, следећи корак је дефинисање приоритетних циљева, чијим спровођењем ће се на оптималан начин утицати на промену постојећег стања и решавање идентификованих проблема.

Дефинисањем приоритетних циљева развоја, План развоја треба да на конкретан начин укаже на промене које се желе остварити на крају планског периода.
Иако приликом дефинисања приоритетних циљева развоја, број тих циљева није ограничен, неопходно је извршити њихову приоритизацију, пошто су ресурси за њихово достизање у највећем броју случајева ограничени.

Приликом дефинисања приоритетних циљева развоја треба имати у виду да План развоја не треба да омогући решавање свих проблема, него да ограничене ресурсе усмери на решавање кључних и најважнијих проблема. Приоритизација области од јавног интереса биће резултат консултативног процеса са заинтересованим странама и у оквиру Тематских радних група.

У случају да се у току консултација постигне сагласност око више циљева, циљеви нижег приоритета ће се даље разрађивати у оквиру докумената јавних политика нижег реда (стратегије, програми, акциони планови).